söndag 14 april 2013

Läsproblem

Ett problem jag har är att jag kan vara jättesugen på att läsa men får ingen ro till det. Som i dag är det söndag och jag är ledig utan en massa måsten. Har all tid i världen att läsa men i stället surfar jag runt på datorn och slötittar på tv.
Tro det beror på att jag känner att jag inte ha någon läshörna eller en plats där det är lugnt och tyst. Vi bor rätt trångt så jag vet inte riktigt vad jag ska ta vägen. Känner att jag behöver ha tyst runtomkring mig när jag läser och det är det inte ofta här hemma!
Min sambo har ordnat ett litet hörn i vardagsrummet till mig men eftersom tvn alltid står på så funkar inte det heller.
Ljudböcker fungerar lite bättre men bli lätt störd när man får pausa när nån här hemma vill något..
En dröm är en större lägenhet med ett extra rum som jag hade kunnat ha som läsrum.. Lyxigt värre!
Har ni nåt tips mottages det gärna!
Var nånstans läser ni helst? Berätta gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar