söndag 21 april 2013

Livrädd av S.J Bolton

Titel: Livrädd
Författare: S.J Bolton
Serie: Lacey Flint 2
Antal sidor: 410

Beskrivning från Adlibris

"En våg av självmord sköljer över Cambridges universitet. Varje gång är det en kvinnlig student. Och varje självmord är begått under mer chockerande omständigheter än det föregående.

Polisen vet att det inte kan vara en rad sammanträffanden. Men de kan inte bevisa det.

Enda sättet att utreda fallen är att placera någon under täckmantel. En ung polis, en kvinna lika utsatt som de andra. Lika oförberedd på den mardröm hon möter.

Lacey Flint har all anledning att vara försiktig

S.J. BOLTONS nya kriminalroman Livrädd är en mörk och fängslande uppföljare till den hyllade Nu ser du mig och den andra boken om den unga kriminalpolisen Lacey Flint."


Mina tankar om boken:
Jag bestämde mig för att lyssna på boken eftersom jag såg att den fanns på Storytel
Fastnade direkt i berättelsen och vissa delar var sjukt spännande och kusliga.
Har ju läst första boken om Lacey som heter "Nu ser du mig" och den var bra men alldeles för blodigt detaljerat för min smak.

Livrädd är mer psykologiskt skrämmande och det gillas!
Sen tyckte jag mer om Lacey i denna boken. Hon kändes mer verklig och varm än i den förra. Kändes inte som det var samma person man läste om fast på ett positivt sätt eftersom jag inte alls gillade  henne i första boken.
Nu väntar jag på fortsättningen och hoppas att den blir översatt fort!

Betyg:
5/5
Kan inte ge något annat!








2 kommentarer:

  1. Åh, det låter bra. Ska läsa den i maj och eftersom jag inte alls gillade Lacey i första boken så bävade jag lite för detta :)

    SvaraRadera
  2. Lacey är lättare att tycka om i denna boken!

    SvaraRadera