tisdag 7 maj 2013

Beskyddaren av Harlan Coben



Titel: Beskyddaren
Författare: Harlan Coben
Antal sidor: 299
Serie: Mickey Bolitar 01
Språk: Svenska



Beskrivning från Adlibris:

Spännande och kul av bästsäljande deckarförfattaren Harlan Coben

Mickey är beredd att gå hur långt som helst för att beskydda dem han älskar. Men hur ska han göra när han inte ens vet vem, eller vad, han ska beskydda dem från?
 I sann Coben-anda bjuds här på en actionfylld, fängslande intrig med oväntad upplösning.
 Med karaktärer som man tar till sitt hjärta och en dialog kryddad med ironi. En deckarserie för alla tonåringar

Livet kan inte bli så mycket värre för Mickey Bolitars del. Han har sett sin pappa dö i en trafikolycka, hans mamma befinner sig på ett behandlingshem och själv bor han hos sin farbror Myron och har tvingats byta skola med allt vad det innebär. Det visar sig dock att det visst kan bli värre. 
Mickeys tjej Ashley försvinner spårlöst! Tillsammans med sina nya, aningen udda, vänner ger sig Mickey av på en desperat jakt efter henne och följer varje tänkbart spår. Spår som leder till Tokkärringen i det spöklika huset, men också till en solkig strippklubb. 
Ashley var inte den hon utgav sig för att vara - och tydligen inte Mickeys pappa heller. 
Det Mickey upptäcker är större än han kunnat föreställa sig.

Mitt omdöme:

Har haft väldigt tur med de senaste böckerna jag läst. De har alla varit jättebra och denna boken var inget undantag!
Även fast boken är skriven för tonåringar så passade den mig jättebra.

Kom snabbt in i berättelsen och efter ett par sidor så var mysteriet i gång!

Mickey är en väldigt trevlig person att följa och jag hade gärna velat haft en vän som honom under gymnasietiden.
Även  Mickeys två vänner i boken, Ema och spoon är roliga och stämningen i deras lilla gäng är kul att läsa om.

Boken gick väldigt snabbt att läsa dels pga att den är skriven på ett ganska lätt sätt men också för att den är spännande.

Tyckte det var lite tråkigt att man inte fick lära känna Ema lite mer för henne gillade jag verkligen men förhoppningsvis får man det i nästa bok.

Som ni förstår är detta en serie men när nästa del kommer vet jag inte! Men jag kommer läsa fortsättningen för det här är för bra för att släppa!

Betyg: 5/5
  










2 kommentarer:

  1. Jag har läst några av Harlan Cobens böcker och tyckt att dom varit rätt bra så kanske kollar in den här.

    / http://ninasfilmochbok.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Är man ute efter nåt lättsamt och charmigt men ändå spännande så är Beskyddaren ett bra alternativ!

    SvaraRadera