måndag 20 maj 2013

Seriealbum Jane Eyre av Charlotte Brontë


Titel: Jane Eyre
Författare: Charlotte Brontë
Språk: Svenska
Antal sidor: 141
Förlag: Argasso bokförlag





Beskrivning från Adlibris:

När Jane Eyres föräldrar dör tas hon om
hand av sin morbror och moster. 
Men

snart dör även morbrodern och Janes liv
förvandlas till en mardröm. Hon slipper
ifrån sin moster och sina kusiner när
hon skickas iväg till en internatskola,
men kommer hennes liv verkligen att
förändras till det bättre?
Charlotte Brontës klassiska roman från
1847 följer den egensinniga unga Jane Eyre
genom ett liv fyllt av svåra motgångar men
också av stor, omskakande kärlek.









Mitt omdöme:

Jag älskar ju boken om Jane Eyre så det var ingen överraskning att jag skulle tycka om seriealbumet också.
Så fort jag öppnade det och började läsa så hörde jag Janes berättarröst i huvudet.

Albumet var minst lika bra som boken och det var trevligt att få träffa alla bekanta karaktärer fast i ett annat format.

Tecknarstilen passar bra till berättelsen och gjorde allt mycket levande.


Den enda nackdelen var att den tog slut för fort! 
Den riktiga boken tar ett tag att läsa eftersom det är mycket miljöbeskrivningar men här får man allt färdigtecknat!
Efter ett par timmar i soffan var den slut men den efterlämnade en varm känsla efteråt.

Betyg:

5/5

Tack Argasso bokförlag för recensionsexet










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar