torsdag 9 maj 2013

Sirenen av Tiffany Reisz

 

Titel:Sirenen
Författare:Tiffany Reisz
Serie:The orginal sinners 1
Antal sidor:411
Språk:svenska

Beskrivning från Adlibris:

Den ökända Nora Sutherlin är berömd för sina utstuderade erotiska romaner, och för varje bok blir hon alltmer populär. Men hennes senaste manus är annorlunda mer allvarligt, mer personligt och hon är säker på att boken kommer att innebära ett genombrott om den någonsin får se dagens ljus.

Zachary Easton håller Noras öde i sina vackra händer. Den krävande brittiska redaktören accepterar att ta sig an boken, men på ett villkor: Han vill ha total kontroll. Nora måste skriva om hela boken efter hans anvisningar på sex veckor annars blir det inget kontrakt.

De ansträngande skrivsessionerna med Zach är utmattande och oväntat upphetsande. Samtidigt dyker en tidigare älskare upp och får Nora att undra vad som är mest riskfyllt, att hålla sig undan från honom eller att återuppta deras farliga lekar?

Nora trodde att hon visste allt om att testa gränser. Men i en värld där passion betyder smärta, är ingenting någonsin så enkelt.

Mitt omdöme:

Anledningen till att jag blev intresserad av den här boken var för att jag trodde den skulle vara lik Fifty shades (vem gillar inte Christian Grey..)

Men jag blev besviken för det var inte ett dugg likt. Ok själva temat var väl desamma men sen tog det stopp!

Huvudpersonen Nora är visserligen en tuff kvinna som vet vad hon vill men jag fastnade inte alls i historien.
Hennes relation med sin föredetta älskare  Søren tycker jag enbart är obehaglig och det hon känner för sin unga assistent  Wesley förstår jag mig inte alls på.

Nja jag vet inte om jag egentligen gillar den här sorts böcker så de är därför jag blir så negativ.
Boken är helt okej skriven men som sagt den här typen av litteratur kanske inte är min grej.

Betyg:

3/5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar