fredag 3 maj 2013

Vad läser du i helgen?


Äntligen helg!

Har inte så mycket planerat i helgen så jag ser fram emot mycket lästid!
Blir kanske att sitta ute nu när värmen verkar har kommit!

Vad ska jag läsa då? 
Jag har en del att välja på!
Just nu är jag halvvägs in i Flickan med snö i håret av Ninni Schulman. 
Jättebra svensk deckare som jag totalt missat. 
Efter det så vet jag inte alls vad jag är sugen på.

Hoppas hinna lyssna klart på En man som heter Ove av Fredrik Backman också. 
Har inte riktigt kommit in i den än. Vet inte om det är en sån bok som passar bättre att läsa än att lyssna på.

Vad läser du i helgen?

4 kommentarer:

  1. Jag kommer fortsätta läsa min bokcirkelbok Anna Karenina. Sedan kommer jag kanske göra något för mig mycket okaraktäristiskt och läsa flera böcker samtidigt genom att börja på Feberflickan och kanske en Jussi Adler-Olsen till min andra bokcirkel :)

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte mycket om Ove. Jag valde att lyssna på boken. En stark och härlig upplevelse. Passade utmärkt som ljudbok tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske bara för att jag är van att lyssna på deckare. I Ove är det inte så högt tempo så kanske därför de går lite trögare med lyssningen.

      Radera
  3. sv: Ja vissa karaktärer fastnar man verkligen för och vill inte skiljas från!

    SvaraRadera