lördag 13 juli 2013

Bokbloggsjerka 12 – 15 juli

Helgens fråga hos Annika är denna gång:


Känner du till en karaktär i en bok som har fått ett annat namn i filmatiseringen av densamma? Vad tycker du i så fall om det?

Funderade fram och tillbaka och kommer inte på någon karaktär just nu.
Vet ju om att jag sett filmer där de ändrat namnen på vissa personer och bli så irriterad på mig själv för att jag inte kan komma på något exempel just nu.

Men jag kan iallafall svara på vad jag tycker om det.
Tycker inte om det alls. Blir ju som en helt annan person.
Har man läst en bok och tyckt om den så vill man oftast se filmen (om de finns en film förstås), har de då ändrat namn så förstör det ganska mycket.

Ursäkta snurrigt inlägg, har varit på stranden hela dagen och skyller på värmen!


4 kommentarer:

  1. Jag håller med, det blir liksom inte en filmatisering av boken utan något helt annat :)

    SvaraRadera
  2. Håller med, tycker det är bättre att filmen följer boken så mycket som möjligt när det gäller namn och liknande:)

    SvaraRadera
  3. Sällar mig till de andra och håller med. Vill att karaktärerna ska få behålla sina namn.

    SvaraRadera
  4. Jag håller förstås med de andra, även om de tycker att de behöver ändra lite på saker så det passar bättre i filmformat så borde karaktärerna åtminstone få behålla sina namn.

    SvaraRadera