måndag 5 augusti 2013

Saeculum av Ursula Poznanski


Titel: Saeculum
Författare: Ursula Poznanski
Språk: Svenska
Antal sidor: 442
Förlag: Opal


Beskrivning från Adlibris:

Bastian, en ambitiös medicinstudent, följer med till ett 1400-tals-rollspel i otillgänglig natur. Det finns en sägen om denna plats, en berättelse om en adelsman och hans oäkta bror, med en mörk profetia. Platsen sägs vara förbannad, ingen sägs kunna komma levande därifrån. Snart händer obehagliga saker, folk försvinner, det blir allt farligare. Frågan är vem som egentligen kontrollerar spelet.






Mina tankar om boken:

Största anledningen att jag köpte den här boken var på grund av omslaget och utseendet.
Ytligt kanske men den är grymt snygg!
Hade även hört en del positiva saker om boken så jag var nästan säker på att jag skulle gilla den.

Och jag blev inte besviken. Fastnade direkt i historien och för huvudpersonen Bastian.
Även  fast medeltiden eller lajv absolut inte är min grej så var det ändå intressant att läsa om det. 
Och det är egentligen bara första delen av boken som handlar om det för sen blir det mer en otäck thriller där man sitter på nålar när man läser.
Boken var väldigt spännande och stundtals riktigt ruggig och väldigt svår att lägga i från sig.

Vissa stycken i boken  var dock lite för långa och kunde kortast ner.
Slutet föll sig kanske lite platt i mina ögon. Hade förväntat mig något mera, större men det blev inte riktigt så bra.

Har tidigare läst boken Erebos av samma författare men blev inte särskilt imponerad av den men jag är glad att jag gav denna en chans. Kommer definitivt läsa Ursula Poznanskis nästa bok!

Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

1 kommentar:

  1. Just nu kände jag att jag vill klona mig så jag kan få läst alla de där böckerna som bara står och samlar damm i hyllan. Jag vill ju läsa denna (och ungefär 100 till) nu!

    SvaraRadera