onsdag 7 augusti 2013

Enders spel av Orson Scott Card- Äntligen är den min!


Som jag väntat på den här och nu är den min!

Var i väg till Växjö i dag och shoppade lite inför hösten och som alltid är det kul att besöka bokhandlar i andra städer.

Och där stod den på en hylla och bara väntade på mig!
Ska bli så kul att läsa eftersom jag hört så mycket bra om den här boken.

Ska tydligen bli film i vinter med med bland annat Harrison Ford i en av rollerna!

Nån som läst och vad tyckte ni?

Läs mer om boken här!

4 kommentarer:

  1. Jag har inte varit så peppad på att läsa den här innan men nu blir jag mer och mer sugen för varje dag som går.. :) det slutar nog med att jag måste införskaffa mig ett eget exemplar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört så mycket bra om boken så jag var tvungen att köpa med den hem!

      Radera
  2. Utan tvekan den bästa bok lag läst!!
    Läste den 1991, köpte 5 exemplar som jag gav /lånade bort till vänner eftersom jag såg det som min plikt att upplysa andra om boken :)

    Tappade alla exemplar såklart och nu då min son kommer i läsaålder (11 och slukar ALL fantasy..) så fanns den inte att uppnå..
    Tills IDAG då jag hittade nytrycket!!

    Grattis till alla er som inte läst den ännu!!

    Ps. Läs alla efterföljande med! Shadowserien inte riktigt lika bra, men dom andra...herregud!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj det låter bra! Ser fram emot att läsa den!
      Visste inte att den funnits med svensk översättning tidigare!

      Radera