tisdag 6 augusti 2013

I farans riktning av Viveca Sten


Titel: I farans riktning 
Författare: Viveca Sten
Serie: Sandhamnsdeckare 6
Språk: Svenska
Antal sidor: 374


Beskrivning från Adlibris:

"Det är vinter på Sandhamn och snöstormen viner. På julafton tar en rädd och jagad kvinna den sista båten till ön. På annandagen hittas ett lik på stranden utanför Seglarhotellet och kriminalinspektör Thomas Andreasson får avbryta sin julledighet.

Snart står Thomas inför ett fall med en hotad känd krigskorrespondent, främlingsfientliga strömningar och en ovanligt utstuderad mördare. Medan han söker efter den gemensamma nämnaren inträffar ytterligare dödsfall.

Samtidigt brottas barndomsvännen Nora Linde med sina egna problem när hennes yrkesmässiga heder sätts på spel. Nora tvingas fatta ett beslut som för alltid kommer att förändra hennes liv."


Mina tankar om boken:

Har gillat de tidigare deckarna om Sandhamn så hade höga förväntningar på den här också.
Tyvärr så höll det inte för mig. Nä, blev riktigt besviken.

För det första tyckte jag själva deckarhistorien var tråkig och för det andra så utspelar den sig knappt i Sandhamn överhuvudtaget utan mest på poliskontoret i Stockholm.

Däremot så växer Thomas karaktär för mig och jag tycker han blir mer och mer intressant att följa.
Nora däremot har jag svårt att se vad hon ens tillför historien längre.
Särskilt i den här boken känns det som hon är med bara att fylla ut sidorna.

Betyg:

Tyvärr 2/5
Kommer ändå läsa vidare om det kommer fler böcker i serien för som sagt de tidigare har varit väldigt bra!

Köp boken på Adlibris / Bokus / cdon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar