söndag 19 januari 2014

Söndag och smakbit

Usch vad helgen går fort. Är ju fortfarande bara söndagsförmiddag men det känns ändå som helgen är slut. Stressen kommer krypande och man börjar förbereda sig för morgondagen och kommande vecka..

I dag har vi fullt upp här hemma. Håller på att packa och rensa eftersom vi flyttar om ca en vecka plus att det är fullt upp med de vanliga aktiviteterna.

Är med i en hundförening och vi har gemensamma hundpromenader varje söndag och i dag kommer tidningen för att göra ett reportage och sen är det ridskola med dottern.

Kommer nog inte hinna läsa så mycket i dag och tycker inte om sådana dagar när jag inte hinner med mig själv ens.

Iallafall så tänkte jag lämna en liten smakbit från boken jag läser just nu. Vill du veta mer om detta och även läsa andra smakbitar så kika in här!

Förra söndagen läste jag Vilseledd av Linwood Barclay och denna söndagen har jag en annan bok av samma författare.



Nämligen Alltför nära.


Handlar om en tonårskille som bestämmer sig för att gömma sig i sin kompis hus medan de åker på semester.
Men familjen kommer tillbaka och och blir mördade..

Har inte kommit så långt än men tror denna kan vara jättebra. Har gillat Linwood Barclays tidigare böcker men all spänning och  twister så hoppas på bra läsning.

Min smakbit kommer från sidan 49:

"Jag lade händerna på min sons axlar utan att säga något. Jag kom inte på några ord som kunde lindra hans smärta. Han tog ner händerna, grep tag i min arm utan att se på mig och lade den över sitt bröst. Ellen lade armarna om honom och vi höll om vår son medan han fortsatte gråta."


15 kommentarer:

  1. En författare som jag inte känner till. Tack för smakbiten och lycka till med flytten!

    SvaraRadera
  2. Denna gillade jag, tyckte den var väldigt spännande.

    SvaraRadera
  3. Huff, ja - altfor fort! :-) Dette var en ukjent bok og ukjent forfatter for meg - men den hørtes veldig spennende ut! Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  4. Barclay står på läslistan :)

    SvaraRadera
  5. Jag har olästa böcker av Barclay måste ta tag i och läsa dom under året!!
    Lycka till med flytten!

    SvaraRadera
  6. Helgene pleier å fly avgårde:-) har hørt om forfatteren men ikke lest noe enda.Tusen takk for smakebiten og masse lykke til med flyttingen neste uke:-)

    SvaraRadera
  7. En ny forfatter for meg, men etter smakebiten å dømme virker det som en spennende bok du leser :)

    SvaraRadera
  8. Tack för smakebiten! Jag har nyligen upptäckt vilken fantastisk författare Barclay är, så denna ska jag definitivt läsa!

    SvaraRadera
  9. Takk for smakebit og ha en fin søndag.:)

    SvaraRadera
  10. Har inte läst något av honom ännu, men kanske så småningom. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Spännande med flytt och spännande bok! :)

    SvaraRadera
  12. Spännande smakbit! Har läst en annan bok av författaren och den här lockar också. :)

    SvaraRadera
  13. Linwood Barclay skal jeg stifte bekjentskap med i februar - det har jeg bestemt! Takk for smakebit :-)

    SvaraRadera
  14. Tack för smakbiten, låter som en otäck historia.

    SvaraRadera