söndag 30 mars 2014

Kampen om järntronen-söndagens smakbit

Då var det söndag i gen och sommartid. Känns verkligen att man förlorat en timme i dag för dagen har gått jättefort.

Min smakbit kommer i dag från Kampen om järntronen av George R.R Martin som är första delen i en fantasyserie.

Tror att de flesta känner till tv serien som heter Game of thrones.


"Det sägs att det blir så kallt här uppe på vintern att en man skratt fryser i strupen och kväver honom till döds, sa Ned lugnt. "Kanske är det därför ätten Stark inte har någon humor."
"Följ med mig söderut, så ska jag lära dig att skratta igen", lovade kungen.
"Du hjälpte mig att vinna den här fördömda tronen, och nu får du ta mig tusan hjälpa mig att sitta på den"

9 kommentarer:

  1. Läste denna på engelska. Ska ta tag i del två snart. Ser fram emot att serien börjar igen snart! Ha en fortsatt trevlig söndagskväll.

    SvaraRadera
  2. Jeg har ikke begynt å lese bøkene enda, men jeg har sett ferdig sesong 3 av tv-serien. Planen er likevel å også lese bøkene :-) Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Det här är den enda jag läst i den här serien.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Jag har sett tre säsonger av Game of thrones och eventuellt kommer jag också att läsa böckerna, jag gillar serien!

    SvaraRadera
  5. Den här har jag faktiskt läst, tyckte att den var i det närmaste identisk med serien som börjar snaaart!! :)

    SvaraRadera
  6. Den har jag läst, ska absolut läsa hela serien:). Tv serien har jag inte sett men VILL;).

    SvaraRadera
  7. Jeg leste også denne på engelsk, likte boken veldig godt. Martin er en utrolig dyktig historieforteller. Tusen takk for smakebiten, Madde. Jeg håper du koser deg med boken, og at du får en flott uke!

    SvaraRadera
  8. Har inte börjat läsa de här böckerna. Än. Men snart ska vi titta på tredje säsongen :)

    SvaraRadera