måndag 7 april 2014

Onda flickor av Alex Marwood

Titel: Onda flickor
Författare: Alex Marwood
Antal sidor: 396
Förlag: Pocketförlaget - Tack så mycket för boken!



Beskrivning från Adlibris:

Sommaren 1986 dömdes två unga flickor till fängelse för mord. Tjugofem år senare rapporterar journalisten Kirsty Lindsay om en rad mycket obehagliga attacker på unga kvinnor.

Hennes efterforskningar leder henne till städaren Amber Gordon. Så träffas Kirsty och Amber på nytt, för första gången sedan den där svarta dagen då de var barn.
De blir snabbt medvetna om den stora fara de befinner sig i. Och med nya identiteter och familjer att skydda är de beredda att göra vad som helst för att bevara sin hemlighet.


Mina tankar om boken:

Tog väldigt lång tid innan jag kom in i boken och fastnade inte fören jag läst drygt hälften.
Tyckte den var väldigt rörig med många olika karaktärer och hade svårt att skilja personerna åt.
Största bekymret var att veta vem som var vem av Amber och Kirsty som barn eftersom de hade andra namn då.

Men när jag väl hade fått rätsida på allt så var boken väldigt svår att släppa.
En väldigt spännande historia så man delvis får följa Amber och Kirsty som vuxna kvinnor men man får även ta del av det hemska som hände när de var barn.

Men även om jag tyckte boken var bra så blev jag ändå lite besviken. Hade trott att det skulle handla mer om tjejerna som barn och vad som hände med dem då men själva huvudberättelsen i boken är en helt annan historia.


Betyg: 

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

3 kommentarer:

  1. Jag är inne på din linje gällande den här boken. För en gångs skull kan man nog säga ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar vi tycka så olika menar du ;)

      Radera
  2. Jag håller precis på med denna nu och har bara kommit 100 sidor in. Än så länge gillar jag :)

    SvaraRadera