måndag 19 maj 2014

Prata omkull mig av Victoria Dahl

Titel: Prata omkull mig
Författare: Victoria Dahl
Längd: 8 timmar, 36 minuter
Inläsare: Sara-Marie Lööf


Beskrivning från Storytel:

Vad händer när grannflickan inte visar sig vara lika oskyldig som du trott? Molly Jennings har en kittlande liten hemlighet: hon skriver erotisk litteratur. Eller snarare skrev. 
Hennes inspiration har sinat på grund av ett obehagligt ex och hon är nu tvungen att flytta tillbaka till lilla Tumble Creek. Men en enda blick på snyggaste killen från high school, polischefen Ben Lawson, räcker för att hon ska vara på författarbanan igen. 
Småstadsskvallret ljuder snart utanför hennes dörr, och ännu värre: det verkar som om en stalker övervakar hennes minsta steg. Som tur är kommer Mollys alldeles egen poliskonstapel över allt oftare. 
Det största problemet är snarare att hon kanske måste berätta sanningen för honom om hur hon livnär sig. Risken finns nämligen att den strikte Ben inte kommer att bli helt överlycklig när han får höra nyheten ...

Mina tankar om boken:

Oj vad jag gillade den här berättelsen!
Den är riktigt mysig och samtidigt lite spännande.
Har varit ett nöje att lyssna på Molly och Bens kärlekshistoria!

Tycker extra mycket om att den utspelar sig i en liten småstad!
Molly måste vara en av de bästa karaktärerna jag läst om på länge. Hon är rolig, smart, självständig men ändå har hon en väldigt sårbar sida.

I början i boken är det ganska mycket erotik men efter ett tag så blir det mindre ut av det och det blir mer en kärleksberättelse.

Historien är ganska förutsebar men det gör absolut ingenting för den är så mysig att man bara njuter av att få ta del av Mollys liv.
Det här är en perfekt bok om man vill ha något väldigt lättsamt med kärlek, spänning och en hel del humor!

Inläsningen av Sara-Marie Lööf är jättebra. Hennes röst passar verkligen till berättelsen och jag hoppas verkligen att hon kommer läsa in nästa del i serien också!

För ja, mina vänner.. det finns mera!
En bok har kommit ut till och jag tror att en tredje är på väg!

Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus  eller lyssna via Storytel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar