onsdag 11 juni 2014

Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs

Titel: Miss Peregrines hem för besynnerliga barn
Författare: Ransom Riggs
Antal sidor: 379
Förlag: Raben & Sjögren

Beskrivning från Adlibris:

En ödslig ö. Ett övergivet barnhem. Och en samling märkliga fotografier. Sextonårige Jacob tror inte längre på de historier hans farfar brukade berätta för honom.

Skrönorna om barnen med märkliga förmågor är bedrägliga minnen från hans farfars barndom, och samlingen med sepiatonade fotografier är såklart bara ett av farfars alla påhitt. Men omständigheterna kring farfaderns död tar Jacob till en avlägsen ö utanför Wales kust och till de fallfärdiga ruinerna av Miss Peregrines hem för underliga barn.


Mina tankar om boken:

För det första är den här boken så snygg!
Framsidan och alla läskiga fotografin i boken gör den helt klart till en fempoängare!

Berättelsen då?
Jo jag tycker det funkar ganska bra. I början upplever jag den som lite seg och att det inte händer så mycket.
I mitten ungefär så vänder det och sista halvan av boken sträckläste jag.
Upplever dock att det är handlar lite för lite om de besynnerliga barnen och jag vill veta mera om dem.

Nu känner jag mig supersugen på Spökstaden som är fortsättningen på den här boken!

Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar