måndag 29 december 2014

De här med utmaningar..

är inte min grej!

Inför år 2014 så skulle jag delta i Kaosutmaningen.. Den glömde jag av.
Jag skulle läsa fler böcker på engelska.. Läste inte en enda!
Skulle även läsa Harry Potter och läste faktiskt första boken men inte mer.


2015 tänker jag nöja mig med spänningsutmaningen hos Mias bokhörna.

Känner att det får räcka!

Hur har annars läsåret varit för mig?

Jag tycker själv att det har varit bra. Har inte läst så mycket som jag önskat men 2014 har varit ett tufft år på det personliga planet så läsningen har tyvärr fått backa många gånger.

Totalt har jag detta året läst 70 böcker och jag är nöjd med det.
Mitt mål var 100 böcker men eftersom livet har kommit emellan så får jag vara glad att det blev så pass många ändå.



11 kommentarer:

  1. Tycker du ska vara nöjd med 70 böcker. :) Är också dålig på utmaningar men har tänkt ta mig an några så får vi se hur det går. Tar dem inte på så stort allvar utan tänkte mest att de skulle sporra mig att läsa lite som står i bokhyllan och inte bara nytt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men jag är nöjd med mina 70 böcker! Hoppas jag klara spänningsutmaningen :)

      Radera
  2. 70 böcker är inte dåligt!! Ibland måste man ha ett liv oxå och det tar tid och kan vara jobbigt både fysiskt och psykiskt!! :) Smart att du då sänker kraven :)
    Jag ska bearbeta serier under 2015 och hoppas då oxå att det kommer läsas massor med hyllvärmare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska rensa lite i mina bokhyllor och lägga undan böcker jag vet jag aldrig kommer läsa. Minska stressen och kraven lite.

      Radera
  3. Jag tycker inte att sjuttio böcker på ett år är dåligt! Det är mer än en bok i veckan - och DET är banne mig inte lätt alla gånger om man har ett krävande yrke, kanske barn att ta hand om, kanske plugg på kvällarna. Eller som du själv säger: livet kommer emellan. Jag har faktiskt funderat på att skriva ett blogginlägg just om det här. Hetsen att läsa så vansinnigt mycket. Det är väl bara att inse, att vi som bokbloggar REDAN läser mer än de allra flesta andra svenskar. Många läser någon bästsäljare från pockettoppen eller slukar ett gäng deckare på sommarsemestern. SJUTTIO böcker, om man tänker närmare så är det väldigt många :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja 70 böcker är mycket så jag är nöjd! Tack för dina peppande ord!

      Radera
  4. 70 böcker ska du vara nöjd med. Jag gillar att ha en och annan utmaning men det får inte bli för mycket och ta över för då lessnar jag på att läsa och det vill vi ju inte. Hoppas att 2015 blir ett bättre år för dig och att det är snällare mot dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Hoppas också på ett snällare 2015. Ska försöka sänka mina krav lite och inte stressa så mycket.

      Radera
  5. Mitt mål var också hundra men det blir nog inte så, men ändå är det ju jättebra tycker jag.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ser fram mot spänningsutmaningen nu :)

      Radera
  6. Du tänker alltså inte vara med i Kaosutmaningen? Kommentera på min blogg om du fortfarande vill vara med, finns ingen poäng att jag listat dig om du ändå inte tänker delta :)

    SvaraRadera