söndag 21 december 2014

Julkalenderbloggstafett : Lucka nr 21

Då har det blivit min tur om att tipsa om en riktigt bra ungdomsbok!

Det är Sofies bokblogg som håller i det här och varje dag lämnar en ny person ett tips!
Nu har alltså turen kommit till mig och jag vill tipsa om:

8 saker du aldrig skulle våga av 
Eva Susso och Moa Eriksson Sandberg.

Vet att jag tipsat om denna innan men den är så värd det att det inte gör något.

Här möter vi fyra tjejer i nian som bestämmer sig för att utmana varandra i diverse pinsamma saker.

Jamila, Lisa, Vick och Kay är fyra helt olika tjejer som tycker att livet borde vara lite mer spännande.

I början är utmaningarna rätt så oskyldiga men ack så pinsamma men efter ett tag blir det värre och kanske till och med farligt.

Jag gillade den här boken väldigt mycket och rekommendera den både till ungdomar och till oss lite äldre läsare!


I morgon hittar du ett nytt boktips, den här gången hos Beate.

1 kommentar:

  1. Tack för ditt inlägg! Har sett många tipsa om denna bok, så måste ta och läsa den snart.

    SvaraRadera