söndag 21 december 2014

Söndag och smakbit

I dag ska vi åka till Ikea och handla lite men eftersom det är söndag idag så kommer det som vanligt en liten smakbit från boken jag läser just nu.



Jag lyssnar på och läser God Jul av Jonas Karlsson.
Har både boken och ljudboken så jag skiftar lite.
Ska säga att uppläsningen av Jonas Karlsson är fruktansvärt bra så har du möjlighet att lyssna på den här historien så gör det!

Handlar om kommunledningen i en liten stad som vill göra något fint med kommunhuset så här i jultid.




"Anna-Lena tog upp sin kappa och lade den i knät.
-Kan vi inte svepa in hela byggnaden i wellpapp? sa hon.
Det är väl inte så dyrt, med wellpapp?
Susanne tog ett djupt andetag.
-Varför skulle vi svepa in den i wellpapp? frågade hon.
-Som ett paket sa Anna-Lena. Kan bli urläckert.
-Bli ju väldigt mörkt här inne då..., började Åke men Anna-Lena avbröt honom:
-Eller..., sa hon och böjde sig fram. Eller så låter vi ungdomarna göra en julgraffiti! Ja, vi gör en julgraffiti!"

21 kommentarer:

  1. Takk for koselig smakebit! Ha en fin adventsøndag og en god jul!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det låter med att läsa julrelaterade böcker! Tack för smakebiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här är verkligen kul och jag behöver det just nu!

      Radera
  3. Får se om jag plockar fram denna när boken jag läser just nu är utläst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker jag du ska göra, den är väldigt underhållande.

      Radera
  4. Tack för en trevlig smakbit.

    SvaraRadera
  5. Bra uppläsare betyder mycket. God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I bland är det uppläsaren som gör boken!

      Radera
  6. Det är en riktigt skojig bok det där! Tack för smakbit, ha en fortsatt fin söndag o en glad jul! :)

    SvaraRadera
  7. Takk for smakebiten. Ha en fin adventsøndag:)

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbit. Den här boken skulle jag gärna läsa nu i jultid.

    SvaraRadera
  9. boken ser väldigt läcker ut. jag har gett bort den men inte läst den. kanske ska lyssna på uppläsningen. tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Den här vill jag verkligen lyssna på, verkar rolig och bra och Jonas Karlsson brukar läsa så bra. Få se om det kan bli i jul. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig fjärde advent :)

    SvaraRadera
  12. Den hade jag tänkt läsa men det blev en annan, får läsa om du tycker den är bra först. God jul.

    SvaraRadera
  13. Å är så sugen på att läsa något av honom. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera