onsdag 28 januari 2015

Allt att förlora av Sabine Durrant

Titel: Allt att förlora
Författare: Sabine Durrant
Antal sidor: 360
Förlag: Lind & CO

Beskrivning från Adlibris:

"Gaby Mortimer har det perfekta livet: en lyckad karriär, en fin familj och gott om pengar. Men allt förändras då hon en morgon hittar den unga kvinnan Ania Dudek död i parken. På bara några dagar slås hela Gabys liv i spillror när en mängd indicier får polisen att rikta sina misstankar mot henne. Snart grips hon för mordet.

Polisen, media, grannar, kollegor - alla verkar övertygade om Gabys skuld. Den ende som kan tänka sig att hjälpa henne - i utbyte mot en exklusiv intervju - är en oerfaren frilansjournalist. När Gaby släpps fri, i brist på bindande bevis, startar hon en egen utredning för att bevisa sin oskuld, men i stället upptäcker hon fler och fler saker som tyder på att hon är skyldig ..."

Mina  tankar om boken:

Mitt största problem med den här boken är karaktärerna.
Jag fastnar inte för någon och det gör att jag tappar intresset lite när jag läser.
Sen har jag väldigt svårt för alla förklaringar och beskrivningar i boken som gör läsningen lite svår eftersom jag hela tiden måste stanna upp och fundera vad det är jag egentligen läser om.

Men nu till det positiva!

Den här boken är spännande och jag lyckas inte klura ut hur det ligger till på slutet.
Sånt gillas och när väl slutet kommer sitter man där med gapande mun..
Älskar när böcker verkligen får en att bli förvånad och detta är en sådan bok.
Trodde jag hade ganska klart för mig hur det låg till men oj vad fel jag hade!

Vill du läsa en annorlunda deckare med en twist på slutet så tycker jag det här är ett bra val!

Betyg:

3.5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus



1 kommentar:

  1. Gillade inte heller karaktärerna och utläggningarna riktigt. Men den var spännande!

    SvaraRadera