fredag 20 februari 2015

Bokbloggsjerka 20 – 23 februari

Fredag och helgen börjar närma sig.
Så skönt för jag har varit jättetrött och hängig hela veckan.
Märks både här på bloggen då det varit lite tyst men också på läsningen.
Har inte alls hunnit med att läsa vad jag planerat.

I morgon ska jag på bio och se Cirkeln och oj vad kul det ska bli.
Har sett fram mot filmen väldigt länge.
Kommer nog göra en liten recension på filmen senare så håll utkik!

Nu till veckans Bokbloggsjerka!

Annika undrar lite när och var vi bloggar!

Jag är inte så strukturerad i mitt bloggande som jag önskar att jag var.
Utan det blir mest när tiden och orken finns.
Samtidigt så tycker jag det är så roligt med bloggen så jag tar gärna mig tid till att sitta lite ett par kvällar i veckan och lite mer under helgen.
Men i bland kommer livet i mellan och man hinner inte allt som man hade velat.

Jag brukar skriva mina recensioner för hand i ett block sen renskriver jag de på datorn och har jag flera stycken på en gång så brukar jag tidsinställa inläggen så inte allt kommer samtidigt.
Det jag har mest koll på det är fredagens jerka och söndagens smakbit annars blir det som det blir.
Har funderat på att göra något slags schema men det har inte blivit av.
Känner lite att bli det för mycket struktur och saker att hålla ordning på kanske jag tappar lusten och inte tycker det är lika kul med bloggen längre.

Just nu får det vara som det är ,det viktigaste för mig är att jag tycker det är roligt!

Trevlig helg på er!


17 kommentarer:

  1. Det är lite kul att man upplever struktur så olika. För mig betyder det att jag kan fokusera på det roliga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bli lätt stressad om jag måste göra saker på ett visst sätt eller en viss tid.
      Eller om jag sätter krav på mig själv så kan jag lätt tappa lusten.

      Radera
  2. Klart det är viktigast att det är skoj, om bloggen blir en börda är det nog dags att lägga ner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att bloggen hade blivit en börda med lite struktur men jag är lite för att ta det som det kommer typ..

      Radera
  3. Precis det ska vara roligt att blogga och då blir det inte så svårt, men ett visst mått av planering och struktur gör det lättare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag försöker ha lite struktur men inte för mycket! Lagom är bäst för mig!

      Radera
  4. strukturerad är jag inte, spontan ibland.

    SvaraRadera
  5. Jag har bara jerkan och Throwback thursday som återkommande, för mycket struktur gör mig låst tyvärr.

    SvaraRadera
  6. Jag har provat block men på något sätt funkar inte det numera. Jag som brukade älska att skriva i anteckningsböcker ;-)

    SvaraRadera
  7. Lite struktur i mitt bloggande vill jag gärna ha men det får inte bli för stressigt med bloggen för då tror jag att man lätt tappar lusten.

    SvaraRadera
  8. Tycker du har helt rätt, det viktigaste är att ha roligt och trivas med sin blogg. En del trivs när det är väldigt strukturerat, andra när det är mer spontant - det gäller bara att hitta vilket som passar en själv bäst :)

    SvaraRadera
  9. Tänker lite som du när det gäller att ha ett schema för bloggen, jag är rädd att det skulle ta bort nöjet med den.

    SvaraRadera
  10. Cirkeln tänker jag också se. Försöker få med mitt snart 12-åriga barnbarn, men hon är rädd för att den är för otäck.

    SvaraRadera
  11. Lite så känner jag också - blir det mer struktur så blir det mer jobblikt och då är det inte längre lika kul.

    SvaraRadera
  12. Absolut är det primära att det skall vara roligt, annars skulle jag själv nog slutat för länge sen... :)

    SvaraRadera
  13. naturligtvis ska det vara roligt! inte för mycket schemalagt. plats för impulsiva inlägg

    SvaraRadera
  14. Det kan lätt bli tråkigt om man känner tvånget att blogga varje dag. Spontanitet är det bästa.

    SvaraRadera