torsdag 19 februari 2015

Yoh had me at hello av Mhairi McFarlane

Titel: You had me at hello 
Författare: Mhairi McFarlane
Antal sidor: 400
Förlag: Massolit

Beskrivning från Adlibris:



"Mitt i ett gräl under bröllopsplaneringen bestämmer Rachel att det är hög tid att slå upp förlovningen med sambon Rhys. 

I förvirringen (och tequilaruset) som följer på det spontana beslutet ser framtiden minst sagt suddig ut. Ännu krångligare blir det när Rachel får höra att ungdomskärleken Ben har flyttat till hennes stad. Det är tio år sedan de senast träffades, men när Rachel lyckas planera in ett slumpartat möte med Ben väcks den gamla vänskapen till liv. Och för Rachel en hel del annat. 
Kruxet är att Ben inte verkar se Rachel som något annat än en vän. Dessutom har han skaffat sig en fru, lika sanslöst snygg som han, vilket talar sitt tydliga språk. Bara vara vänner alltså. Inga problem för Rachel. Eller?"

Mina tankar om  boken:

I bland blir man helt förälskad i en bok och man vill aldrig att den ska ta slut.
Det här är en sådan bok!

Berättelsen känns äkta och alla karaktärerna är så trovärdiga att det känns som man känner dem på riktigt.
Få lite Bridget Jones känsla när jag läser om Rachel och hennes vänner.

Gillade verkligen Rachel och Ben och allt runtomkring de.
Gillade också att slutet inte var så uppenbart utan det kunde gå åt vilket håll som helst.

Minus dock till omslaget. Vilka är personerna på bilden?
Alla som läser boken kommer förstå att det är inte Ben och Rachel iallafall.

Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

6 kommentarer:

  1. You hade me at hello ligger väldigt högt upp på min TBR-lista. Hoppas att jag kan få ta på boken på bibblan snart. Den verkar vara en mysig liten bok. Har du läst något annat av författaren?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä har inte läst något mer av samma författare. Hoppas du får tag på boken snart den är verkligen jättefin och mysig!

      Radera
  2. Bridget Jones gillar jag ju så denna borde ju också passa mig. Denna åker definitivt upp på läslistan!

    SvaraRadera
  3. Jag var inte så förtjust i boken Bridget Jones men detta låter ju som en toppenbok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst boken om Bridget utan jämförde lite med filmen!

      Radera