måndag 6 april 2015

Fangirl av Rainbow Rowell

Titel: Fangirl
Författare: Rainbow Rowell
Antal sidor: 427
Förlag: Berghs förlag

Beskrivning från Adlibris:

"Tvillingarna Wren och Cath ska börja på college. Wren är den utåtriktade som vill festa. Cath är mer osäker inför allt det nya. Hon ägnar mycket tid att skriva fanfiction om karaktären Simon Snow. Hennes ambition är att hinna bli klar med sin bok till den stora fanfiction-finalen. Men så träffar hon Levi som inte lämnar henne ifred."


Mina tankar om boken:

För nästan ett år sedan läste jag Eleanor & Park av Rainbow Rowell och blev helt förälskad.

Nu efter att ha läst Fangirl så är jag helt såld. Rainbow Rowell är nu en av mina favoritförfattare.

Det är något med Rowells karaktärer. De känns så äkta och trovärdiga, de letar sig in i ditt hjärta och stannar där.

Åh, vad jag tyckte om den här boken.
Sträckläste den under en dag och nu efteråt så ångrar jag att jag inte läste den lite saktare, för att få ha den kvar lite längre.
Men det här är en bok jag absolut kommer att läsa om många gånger!

En helt fantastiskt bok med underbara karaktärer.

Betyg:

5/5

Boken finns på Adlibris / Bokus

4 kommentarer:

  1. engelska internatskolor gillar jag att läsa om

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med dig! Den var super. Ska läsa Attachments av Rowell inom kort :)

    SvaraRadera
  3. Jag har trott att Rowell inte är för mig, kanske ska jag omvärdera henne nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker absolut du ska ge henne en chans!

      Radera