fredag 17 april 2015

Liebster Award


Jag blev nominerad av Snowglitter att göra det här och det tackar jag så mycket för!

Regler:
Länka tillbaka till personen som nominerade dig
Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig
Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare
Göra 11 frågor till dem som du nominerar
Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar


1. Vad är det bästa med att läsa?
Det bästa med att läsa är att det är en avkoppling.
Det tar en även till spännande platser och man får ta del av saker som man själv inte upplever i sitt liv.
För mig är läsningen också en verklighetsflykt. Man kan lämna sitt egna för en stund och tänka på något annat.

2. Vem är din absoluta favoritförfattare?
Jag har ett par stycken men min absoluta favorit är nog George R.R. Martin.

3. Hur många böcker läser du per månad?
Det varierar ganska mycket men genomsnitt kanske det blir 5 böcker i månaden.

4. Vad gör du om en bok är riktigt dålig och seg?
Jag försöker att ge boken ett par chanser vid olika tillfällen men känner jag att det absolut inte går att läsa den då ger jag upp.

5. Hur många bokmärken har du?
Vet inte, har inte så många. Kanske ett tiotal som jag använder.
Tycker det är svårt att hitta bokmärken att köpa nu för tiden. Det är knappt att det finns i bokaffärer längre.

6. Vilken är den bästa deckaren du läst?
Oj har läst så många deckare och oftast är det typen av böcker som man glömmer rätt snabbt. Men en bra deckare som jag gillade och som fastnade hos mig är Leona - Tärningen är kastad av Jenny Rogneby.

7. Finns det någon karaktär från någon bok som är väldigt lik dig?
Nja nä jag vet inte.

8. Vilken är den bästa boken du läst på engelska?
Svår fråga då jag knappt läser på engelska.

9. Köpa eller låna böcker?
Köpa helst. Fast när det gäller deckare som man läser en gång och sen glömmer bort, de kan jag lika väl låna.

10. Vilken var din favoritbok när du var liten?
Satt faktiskt hemma hos mamma i påsk och gick igenom mina gamla böcker då jag hittade Kattresan av  Ivar Arosenius. Den minns jag att jag gillade.

11. Har du någon gång träffat en författare? Vem isåfall?
Jag har sett en del på bokmässan och så men det räknas kanske inte som att ha träffat.


Nu är det dags för mig att tagga vidare 11 stycken och här är era frågor ni ska svara på:

1. Vilken är den bästa bok du läst och varför?
2. Hur står dina böcker i din bokhylla (alfabetiskt, bokstavsordning mm) ?
3. Vilken bok ligger på ditt sängbord just nu?
4. Lånar du ut dina böcker till andra?
5. Finaste bokomslaget?
6. Hur många olästa böcker äger du?
7. Vilken bok ser du mest fram mot att läsa nu i vår?
8. Kaffe eller te till läsningen?
9. Läser du om böcker?
10. Vem hade du velat skulle skriva boken om ditt liv?
11. Favorit kärlekspar i en bok?

4 kommentarer:

  1. Tackar för nomineringen. Nu har jag svarat på frågorna.

    http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/2015/04/liebster-award.html

    SvaraRadera
  2. Tack för nomineringen, mina svar finns
    här.
    Ha det bra
    Mia

    SvaraRadera