måndag 29 juni 2015

Sommarläsning!

Jag blev taggad av Anna på Bokraden att göra den här taggen!
Vet att jag gjorde den för två år sedan och den hittar ni här!

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar.

Måste är ett ord jag hatar, särskilt när det kommer till böcker och läsning.
Har inga böcker jag känner att jag måste läsa nu i sommar.
Däremot har jag en del böcker jag gärna vill läsa!

*Sista riket av Brandon Sanderson
*En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt
*Den nionde graven av Stefan Ahnhem
*En bok av Sarah Dessen
*När vi tvekade av Anna Todd

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i.
Tänker inte läsa någon bok som jag inte är sugen på..

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar.
I skuggan...

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
I sängen, i soffan, på tåget och i skuggan.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Har stora förväntningar på Sista riket av Brandon Sanderson

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Någon lättsam och rolig bok tycker jag alla borde unna sig i sommar!

7. Strand eller Hängmatta?
Inget av det.. 
Gillar inte stranden och absolut inte sand och hängmattor bli jag nästan sjösjuk av!

8. Deckare eller Roman?
Deckare!

9. Favoritgenre?
Deckare får det bli, iaf under sommaren!

10.Tagga 3 andra!
Du, du och just du.. eller alla andra som vill :)

2 kommentarer:

  1. Håller med. Vill är bättre än måste när det kommer till läsning ;)

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa :) Är nyfiken på Anna Todd jag oxå :) Ska bli kul att se vad du tycker om Sista riket, jag har tänkt läsa den i sommar men vi får se om det blir av!!

    SvaraRadera