lördag 19 december 2015

Allt som glimmar av Terese Marvelin

Beskrivning från Adlibris:
Cornelia har ett fint jobb med en skrytsam lön. Hon arbetar tätt ihop med sin bästa vän och hon är upp över öronen förälskad i Jonas. Hon ser fram emot att gifta sig med honom. Bröllopet ska dessutom, helt i enlighet med hennes önskemål, ske i Skottland. Allt känns verkligen perfekt.

Men ett slumpartat möte med den äventyrliga och fascinerande Alec förändrar allt. Cornelias trassliga bakgrund gör att hon identifierar sig med Alec och hans bohemiska livsstil men lögner föder lögner och situationen blir snabbt ohållbar.

Med det stundande bröllopet har hon inte mycket tid på sig att reda ut hur hon egentligen vill leva resten av sitt liv.





Mina tankar:

Fick en förfrågan av Terese Marvelin om jag ville läsa hennes bok och eftersom jag tyckte handlingen lät intressant tackade jag ja.

Allt som glimmar är en lättläst liten bok.
Jag som läser mycket deckare tyckte den här boken var en skön avkoppling där man inte behövde tänka så mycket utan bara låta sidorna flöda.

Gillar huvudkaraktären Cornelia även om jag inte håller med om i allt hon gör och en del beslut hon tar men samtidigt efter att ha avslutat boken så får man en viss förståelse för henne.

Dialogerna känns trovärdiga och äkta och även om boken kanske känns lite enkel och förutsebar så gav den ett par mysiga timmar i soffan.

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar