måndag 7 mars 2016

Hudhunger av Katerina Janouch

Beskrivning från Adlibris:
Rosanna Wilde har fyllt fyrtio, hon lever i ett avsvalnat äktenskap och är en författare som inte skrivit en rad på flera år. Plötsligt en dag står en man i hennes kök. Han heter Samuel och ska under en tid bo i gästhuset. Rosanna kastas in i en oväntad känslostorm som får allt det invanda att vändas uppochned.
I tre korta romaner om kvinnlig sexualitet öppnar Katerina Janouch dörren till lusten, begäret och passionen. Trilogin handlar om en mogen kvinnas erotiskauppvaknande. Om åtrå och hemligheter, men också om makt, svartsjuka och utanförskap. Men framför allt om längtan livets blodröda bultande puls.



Mina tankar:

Fick en förfrågan av förlaget om jag ville läsa Hudhunger och jag tyckte den verkade intressant så jag tackade ja.
Den här boken beskrivs som En erotisk berättelse och det var väl mest det som lockade mig att läsa den.
Gillar erotiska böcker även om jag nog anser mig ganska kräsen inom den genren.
Jag gillade Femtio nyanser av EL James men där tror jag att det var berättelsen runt omkring som gjorde att jag fascinerades av Mr Grey.

Här möter vi Rosanna som verkar leva ett ganska trist och olyckligt liv.
Där har vi det första problemet med den här boken, jag gillar inte Rosanna!
Jag tycker hon är tråkig och ointressant.
Vi får även följa Rosannas man Nathan och där har vi andra problemet, jag gillar inte han heller.

Förutom min ovilja emot karaktärerna så är själva boken helt okej.
Det är gott om erotiska scener och Katerina är duktig på att beskriva de på ett kittlande sätt.
Men som sagt eftersom jag hade lite svårt för personerna kom jag inte in i boken och fick ingen direkt känsla för handlingen.

Kommer nog att fortsätta läsa serien för slutet tyder på att det kan öppnas andra spännande dörrar!

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Tack till Piratförlaget för boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar