fredag 24 juni 2016

Offer av Sharon Bolton

Beskrivning från Adlibris:

"När Tora flyttar till Shetlandsöarna är hon väl medveten om att hon kommer att behöv tampas med ett kallt klimat såväl som ogästvänliga människor: en inte bara fysisk, utan också psykisk isolering. Men hon hade aldrig kunnat drömma om att hon skulle gräva upp ett stympat kvinnolik på sin tomt, och därigenom dra fram flera mörka hemligheter - och en oroväckande legend - i ljuset.
Märkena på kvinnans kropp är otäckt lika en typ av ristningar som finns utspridda över hela ön. Och Toras efterforskningar visar att kvinnor med en illavarslande regelbundenhet försvinner härifrån.
Vad har hänt dessa kvinnor? Och varför varnar hela lokalbefolkningen - inklusive hennes man - Tora och uppmanar henne att lägga sin »besatthet« åt sidan? Ju längre hon kommer i sina efterforskningar, desto mer tvivlar hon på att hon någonsin kommer att lämna ön med livet i behåll..."



Mina tankar:

Den här boken är tidigare utgiven under namnet Rov så tänk på det innan du läser!

Jag gillar verkligen Sharon Bolton och då främst hennes serie om polisen Lacey Flint.

Offer tyckte jag också var en jättebra bok och jag läste ut den på ett par dagar bara.
Innan jag började läsa hade jag haft en lässvacka på 1-2 månader så när jag plockade upp den här boken och faktiskt kunde läsa igen så var det fantastiskt.

Gillar handlingen som är lagom spännande och hur det hela skulle sluta kunde jag inte räkna ut.

Nu har jag läst två böcker av Sharon Bolton som inte handlar om Lacey Flint och jag tycker 
att det funkar bra det här också men ser verkligen fram emot att få läsa mer om Lacey.

Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Tack till Modernista för boken!

2 kommentarer:

  1. Den här borde jag läsa snart. Min är så gammal att den heter Rov :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar fortfarande varför de bytte namn..

      Radera