fredag 28 oktober 2016

Hatad och älskad av Alexandra Nilsson och Ylva Enström


Alexandra Nilsson, kanske mer känd som Kissie, är en av Sveriges mest kända och omtalade bloggare.

Jag har själv aldrig följt hennes blogg så därför ställde jag mig först lite tveksam till boken.
Jag är inte så intresserad av att läsa böcker om riktiga människor och speciellt inte om personer som jag knappt vet vilka de är.

Men då boken Hatad och älskad dök upp som ett recensionsexemplar och att den var ganska tunn så tänkte jag varför inte.

Här berättar Alexandra helt öppet och ärligt hur hon blev Kissie och alla turer fram och tillbaka med folk som utnyttjat henne och stämpeln hon har fått på sig.
Det är med en liten klump i magen man läser, dels för att Alexandra var så ung men också som mamma själv så undrar jag vad hennes föräldrar höll på med.
Det kändes som om de kanske inte riktigt tog hand om henne på bästa sätt.

Den här boken gick snabbt att läsa men tyvärr fångade den inte mig hela vägen.
Mycket beror nog på att jag inte själv läst Kissies blogg men även för att det liv som beskrivs i boken inte var så intressant för mig.
Mycket som sker i boken är visserligen hemskt, särskilt när vuxna ska tjäna pengar och utnyttja en tonåring som kanske inte vet bättre men jag vet inte, jag fastnade inte riktigt i sättet den var skriven på.

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris / Bokus 

Tack Calidris Förlag för boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar