fredag 18 november 2016

Du,bara av Anna Ahlund


Du, bara av Anna Ahlund är en fantastisk fin ungdomsbok som jag läste förra månaden.

Den handlar om sextonåriga John som blir kär i Frank som är två år äldre.
Situationen blir komplicerad då Johns syster Caroline redan är tillsammans med Frank men efter ett tag så kan inte John och Frank undgå sina känslor och då förhållandet mellan Frank och Caroline rinner ut i sanden så börjar de att träffas.

Frank har ett komplicerat förhållande bakom sig och det ställer också till det för deras relation.

Alltså den här boken är så bra och så fin.

Fastande direkt för alla karaktärer och det bästa med allt är att den känns så okomplicerad i frågan vem man får tycka om.
Det är inget prat om att John är homosexuell och inga konstigheter alls utan han är den han är och det känns väldigt befriande.

Dialogerna är fantastiska och det här var en bok jag nästan sträckläste.
Dels för att det var så mysigt att hänga med John men även för att jag var jättespänd på hur det skulle gå för John och Frank i slutet.

Det här är nog första ungdomsboken jag läser som innehåller ganska mycket beskrivande sexscener och det tycker jag också var bra för oftast kan jag tycka att böcker för ungdomar är alldeles för pryda med det.

Du, bara är en jättefin bok som jag verkligen rekommendera om du vill läsa en kärlekshistoria.

Betyg:

5/5

Köp boken på Adlibris / Bokus


1 kommentar: