fredag 25 november 2016

Mindfulness för losers av Christoffer Holst


Beskrivning från Adlibris:

"Pamela Perssons liv är inte precis perfekt. Hon är 27 år och bor fortfarande hemma i källaren hos sina föräldrar i den jämtländska byn Solvik. Jobbet på frisörsalongen Hot Clip ger varken nog med pengar eller stimulans och alla människor i byn, inklusive hennes gamla tjejkompisar, ser ner på henne efter hennes medverkan i dokusåpan Heta nätter.

När Pamelas största intresse i livet, den amerikanska skådisen Wade Crust, är på väg till Stockholm för en filminspelning ser Pamela sin stora chans. Hon måste fly från allt som är mörkt i Jämtlands skogar till allt som glimrar i storstaden.

I Stockholm träffar Pamela den mopedåkande muskelbyggaren Sebbe och den nästan diplomerade mindfulnesscoachen Gloria Samtidigt som det amerikanska stjärnbesöket närmar sig kryper allt hon lämnat i Solvik tätt inpå. Och frågan är vad Pamela egentligen letar efter?"


Mina tankar:

För ett år sedan läste jag Mitt hjärta går på av Christoffer Holst och blev helt förälskad.
Både i boken och i karaktärerna.
Så därför har jag varit galet pepp på den här boken.

Mindfulness för losers är en mysig och varm bok som jag verkligen tyckte om.
Den är charmig och rolig och jag fick samma filmkänsla av den här som när jag läste Mitt hjärta går på.
Bägge dessa böcker hade kunnat bli jättemysiga filmer.

Gillade verkligen Pamela och kände igen mig lite i henne. Inte för att jag har varit med i någon häftig dokusåpa utan mer det där utanförskapet hon känner i samhället där hon bor.
Känslan av att stå och stampa på samma ställe medans det händer så mycket för alla andra.
Nu är jag inte lång lika modig som Pamela som vågade dra i väg bara så där utan jag får nog stå kvar och stampa lite till..

Rekommendera båda böcker av Christoffer Holst till dig som vill läsa något charmigt men ändå med en allvarligare underton.

Betyg: 

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus

Tack Bokfabriken för boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar