torsdag 23 mars 2017

Svenska brott. Bodenfallet av Thomas Bodström och Lars Olof Lampers

Jag brukar lyssna på P3 dokumentär som tar upp mordfall och kända brott och tycker det är väldigt intressant när man få gå lite "bakom kulisserna" och få veta vad det var som egentligen hände.

Lite så kan man beskriva den här boken.
Den handlar om Bodenfallet och tar upp mordet på en tjugoårig kvinna som hittades mördad och styckad i Boden 2013.
En misstänkt gärningsman grips och i den här boken får man följa personer såsom polisen, advokater, åklagare och vittnen från det kvinnan försvinner tills rättegången avslutas.

Tyckte den här boken var väldigt intressant.
Man vet ju precis vad som hände i rättegången eftersom det här var ett ganska uppmärksammat mål men det var spännande att få höra hur poliser och utredare arbetar fram till en rättegång och likaså vad som händer under en rättegång.

Det här fallet har ju varit väldigt diskuterat eftersom vissa anser att bevisen mot den åtalade kanske inte riktigt var starka nog för att ge han en fällande dom.
Jag vet inte alls vad jag anser efter att jag läst boken men lämnar mina spekulationer utanför.

Tycker du som sagt om dokumentärer så är den här boken helt klart något för dig!

Finns på Adlibris / Bokus





3 kommentarer:

  1. Jag har tänkt läsa den här, så får jag se sen vad jag tyckte :)

    SvaraRadera
  2. Jag skall absolut läsa den här också, efter att ha läst om trippelmordet i Uddevalla. Jag tycker att det är så otroligt intressant, och hemskt.

    SvaraRadera