måndag 20 maj 2013

5 books to movie-tag

Har sett den här taggen på en del bloggar senaste veckan!
Har tyvärr inte blivit taggad själv men som den självständiga kvinna jag är (blink,blink) , tar jag saken i egna händer!

Den går ut på att hitta fem böcker som man skulle vilja se som film eller tv-serier!

Härligt oärligt (Heist Society) av Ally Carter


Nu var jag inte överförtjust i boken.. MEN som film så tror jag att det hade passat jättebra.
Hade blivit nåt liknande filmen Ocean's Eleven fast med tonåringar.

Både action,spänning,humor och kanske lite kärlek!

Ja det hade nog kunnat bli bra!





Anna and the french kiss av Stephanie Perkins

Älskar denna boken och tror att det hade blivit en jättesöt romantisk feelgood film!








Fallen ängel av Becca Fitzpatrick

Har bara läst första boken i serien och tyckte den var jättebra. Tror även att det skulle kunna bli bra filmer ut av detta!








Underbara helvete av Jamie McGuire

Vem hade inte velat se Travis och Abbys underbara helvete på film??











Alla böcker av Marian Keyes

Vill se alla dessa underbara böcker bli film! Nu! 

1 kommentar:

  1. sv: och jag kunde inte komma på fristående böcker att göra film på. Ni jag funderade på att tagga er i bokcirkeln igen men tänkte inte utsätta er för allt :P

    SvaraRadera