torsdag 23 maj 2013

Att läsa på mobilen!

Är inte överförtjust att läsa eböcker. Får inte samma känsla och efteråt känns det tomt att inte ha en utläst bok att ställa i hyllan.
Sen tycker jag om den fysiska boken för mycket.
Jag menar vad kan slå en riktig bok? Känslan att hålla den och bläddra bland sidorna..

Är jag ute på språng har jag alltid ljudboken med mig. Men det är lite samma känsla där som med eboken, jag inte kan ställa den lyssnade boken i hyllan efteråt.

Men nu provade jag att låna hem en ebok från biblioteket till mobilen.
Har en ganska stor skärm så det ska nog inte bli några problem!

Finns jättemycket böcker att välja på och jag valde Feberflickan av Elisabeth Östnäs.
Har varit lite nyfiken på den ett tag så det ska bli kul att läsa.
Kanske inte direkt att jag kommer läsa med mobilen på mina vanliga läsplatser ( säng, soffan)
utan mer på bussen och på lunchrasten kanske.
Ska prova och se hur det känns!

1 kommentar:

  1. Håller med, man vill ju ha en bok att ställa i bokhyllan när man har läst klart den. Jag lyssnar på mycket ljudböcker på sommaren men försöker låna ljudböcker som jag har som riktig bok så man får ställa den i bokhyllan i alla fall :) För jag har ännu inte lyckas läsa en riktig bok och fixa i trädgården samtidigt :/

    SvaraRadera