torsdag 23 maj 2013

Lyssnat på: Du går inte ensam av Mari Jungstedt

Titel: Du går inte ensam
Författare: Mari Jungstedt
Längd: 7 t 4 m
Språk: Svenska
Serie: Knutas 11
Inläsare: Katarina Ewerlöf


Beskrivning från Storytel:

En sensommarvarm septembermorgon försvinner den tvååriga Andrea Eliasson från en skönhetssalong i Visby där hennes mamma arbetar. Ingen av de förbipasserande på den stillsamma kullerstensgatan intill Visby ringmur har sett vem eller vilka som förde iväg henne. När så ännu ett barn försvinner från den årliga höstmarknaden i Hemse intensifieras polisjakten. Bara några veckor senare hittas en kvinna mördad i vassen vid det djupa och ensliga Lojsta träsk. Undersökningen leds av poliskommissarie Karin Jacobsson som får hjälp av den halvtidssjukskrivne Anders Knutas. Mitt i den hektiska utredningen kämpar de för sin kärlek. Någonstans i det annalkande höstmörkret gömmer sig en mördare. Och en barnarövare. Är det en och samma person? Du går inte ensam är Mari Jungstedts elfte deckare med Gotland och polisen Anders Knutas i fokus.

Mitt omdöme:

Detta är den elfte boken i serien och jag har tyckt om de tidigare. Så det var roligt att få komma tillbaka till Gotland och alla bekanta karaktärer.
Men jag saknade Johan och Emma som i tidigare böcker varit mina favoriter.

Mari Jungstedt skriver väldigt bra tycker jag. Det är lättläst/lättlyssnat och korta kapitel

Tyvärr håller inte storyn i denna boken. Redan halvvägs in så vet jag hur det ligger till och vem den skyldiga är.
Lite tråkigt att det var så uppenbart.

I slutet misstänker jag att det blir en tolfte bok. Och om jag kommer läsa den?
Svar Ja!
Det är ju ändå Mari Jungstedt, Knutas och Gotland och det gillar jag!

Betyg:
Katarina Ewerlöf får som alltid högsta betyg från mig eftersom jag tycker hon är fantastisk men boken får nöja sig med 3/5








2 kommentarer:

  1. Har aldrig läst något av henne, men har en olyssnad cd-bok här hemma som jag får ta tag i nån gång :)

    SvaraRadera
  2. Tycker jag du ska göra! Passar bra nu till sommaren!

    SvaraRadera