lördag 8 juni 2013

Bokbloggsjerka 7 – 11 juni

Denna helg vill Annika att vi svara på följande fråga:

Hur ”genrebunden” är du? Det vill säga vad förväntar du dig av en bok som är kategoriserad i en viss genre?


Jag är nog ganska genrebunden. Läser jag en deckare så förväntar jag mig ett par mord åtminstone.
Likaså en kärleksroman måste ju innehålla kärlek osv

Jag blir ofta besviken på böcker som klassas som spännande. Oftast tycker jag inte de är ett dugg spännande.
Kanske är jag som är kräsen och inte är så lättskrämd, jag vet inte..

Lämna gärna tips på spännande böcker till mig!

4 kommentarer:

  1. Genrebestämning är ju lite som en varudeklaration, men inte lika lätt att göra kanske :)

    SvaraRadera
  2. Spännande böcker, thrillers eller skräck, kan jag hålla med om att de inte alltid skrämmer mig särskilt mycket men de kan ha ett skrämmande innehåll ändå:)

    SvaraRadera
  3. Jag är ganska genrebunden när jag väljer bok, men sen tycker jag det är OK om författaren inte är det, så länge som boken är bra... Jag gillar när de inte följer mallen, så länge som boken är bra. Och jag tyckte Sankta Psyko av Johan Theorin var rätt spännande!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att många böcker har drag av olika genrer. En deckare kan ju vid sidan om själva brottet även handla mycket om relationer.

    SvaraRadera