torsdag 1 augusti 2013

Att tappa läslusten för en bok..

Började läsa Tankeläsaren av Kristin Cashore förra helgen och har bara kommit ett par kapitel.
Tappade sen lusten helt. Tyckte inte boken verkade dålig utan hade inte bara lust att läsa den.
Valde i stället att göra andra saker som titta på tv och att spela alldeles för mycket nintendo 3ds.
Detta resulterade i ingen läsning alls under ett par dagar.
Tankeläsaren har legat och orörd på sängbordet i flera dagar och stressen har kommit krypande.
Jag är inte den som brukar ge upp böcker i första taget men denna gången väljer jag att göra det.
Synd för jag tror att jag skulle  tycka om den om jag gav den en chans plus att jag köpt på mig resten av serien också.
Men förhoppningsvis kommer jag ta tag i den snart i gen!

I stället blev det Bedragen av Katerina Janouch som jag valde att börja läsa i går kväll.
Och oj vad skönt att det är när läslusten kommer tillbaka.
De första 100 sidorna bara flög fram och ser redan fram emot nästa lässtund!






4 kommentarer:

  1. Ja men det var helt rätt att du bytte bok! Man kan aldrig känna sig tvingad att läsa! Men jag hoppas att du ger tankeläsaren en chans till sen, jag älskar den serien :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kommer försöka läsa den igen vid något senare tillfälle!

      Radera
  2. Bra gjort. Jag lägger ytterst sällan ifrån mig böcker så när jag hittar en som inte går hem så läser jag nästan ingenting, borde lära mig av dig :)

    SvaraRadera
  3. Jag brukar inte heller lägga ifrån mig böcker utan tvingar mig igenom dem vilket är synd eftersom läslusten oftast försvinner..

    SvaraRadera