söndag 4 augusti 2013

En smakebit på søndag - I farans riktning av Viveca Sten


Härliga söndag kan man säga när man fortfarande har en vecka kvar på semestern.
Dags för söndagens smakbit som du kan läsa mer om här!

Min smakbit kommer från den sjätte deckaren om Thomas, Nora och alla de andra ute på Sandhamn.
Nämligen I  farans riktning av Viveca Sten.

"Tårar vällde fram men stelnade direkt i kylan. Dropparna lade sig på den kalla huden, ena ögat klistrade i gen. Hon försökte gnugga sig med den isiga vanten men det gjorde bara allting värre.
Så kom yrseln i gen, liksom illamåendet. Jeanette  famlade efter lyktstolpen för att få stöd, försökte greppa med händer som inte riktigt ville lyda ordentligt.

Vad är det med mig? Varför är jag så kraftlös?"



12 kommentarer:

  1. Ännu en deckarförfattare jag inte läst men verkligen borde ge ett försök :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tycker man om Mari Jungstedt och Anna Jansson så kommer man gilla detta också

      Radera
  2. Har ikke lest noe av denne forfatteren, spennende, må noteres ned:)
    Takk for smakebit!
    Ha en herlig søndag!:)

    SvaraRadera
  3. Dette er en forfatter jeg er veldig nysgjerrig på, så tusen takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  4. Sier som Bea over her, dette er en forfatter som jeg er meget nysgjerrig på. Tusen takk for smakebiten:)

    SvaraRadera
  5. Det var väldigt nära att första delen fick följa med mig hem från bokhandeln, men i stället blev det inga böcker alls.

    SvaraRadera
  6. Jeg har ikke fått begynt på bøkene til Vivica Sten, men hun står på min leseliste. Så en dag... :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Jag vill verkligen läsa flera böcker av henne.

    SvaraRadera
  8. Det låter väldigt spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Viveca Sten må sjekkes ut.takk for smakebiten.:)

    SvaraRadera
  10. Än så länge har jag bara läst den första boken i den här serien men jag gillade den så lär fortsätta! Bara så mycket annat som också skall läsas :D

    SvaraRadera