fredag 30 augusti 2013

Veckans Bokbloggsjerka!

Veckans Bokbloggsjerka är lätt tycker jag!



Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu?
Behöver inte fundera så mycket eftersom jag har svaret klart.
Tror att de flesta bokintresserade har många listor på detta. Både i huvudet och på papper!

Jag ska försöka begränsa mig lite till ett par böcker!

Svara om du hör mig av Ninni Schulman
Har läst hennes tidigare böcker och ser galet fram emot den här!

Legend av Marie Lu
I november kommer den svenska översättningen av denna hypade bok och jag vill så gärna läsa den på svenska.
Läste den på engelska förra året men hade svårt att koncentrera mig och stressläste så ser verkligen fram emot att få ge den en chans till!

Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman
Blev handfallet förälskad i Ove och har stora förhoppningar för den här!

Nyckeln av Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren
Känns som en evighet tills november men vad jag ser fram emot den här!

Detta var några av böckerna jag längtar efter!

22 kommentarer:

  1. Nyckeln ser jag också verkligen fram emot!

    SvaraRadera
  2. Jag längtar oxå Massor efter Svara om du hör mig. Legenden av Marie Lu har jag oxå tänkt läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns så många bra böcker som kommer nu i höst så jag önskar jag hade tid att läsa de allihoppa!

      Radera
  3. Nyckeln hamnade på min lista också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett att de är många som längtar efter den boken!

      Radera
  4. Jag har fortfarande Eld att läsa, så det blir nog lagom tills Nyckeln kommer. Nåt att längta till så klart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj att du kunnat hålla dig så länge från att läsa eld!

      Radera
  5. Backman verkar redan ha sålt slut sin nya, om man ska döma efter veckans jerka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Ja jag hoppas att få läsa den inom kort!

      Radera
  6. Backmans bok längtar även jag efter. Nyckeln skall även jag köpa men jag har fortfarande inte läst de två första.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du verkligen en bra serie kvar att njuta av!

      Radera
  7. Jag är väldigt sugen på både Backmans och Schulmans böcker!
    /Caroline - Bland böcker (www.blandbocker.blogg.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågan är bara om man kanske har för höga förväntningar på Backman eftersom Ove var så bra!

      Radera
  8. Backmans har jag redan haft den stora turen att läsa. Kan säga att den överträffade mina förväntningar :)

    SvaraRadera
  9. Jag har Ninni Schulmans första i bokhyllan, oläst. De verkar bra de där böckerna.

    SvaraRadera
  10. Nyckeln måste jag definitivt läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är nog många som har stora förväntningar på sista delen! Hoppas det håller nu bara. Kan bara tänka pressen författarna känner..

      Radera
  11. Backmans nya och Nyckeln längtar jag också efter :)

    SvaraRadera
  12. Mormor vill jag oxå läsa om!

    SvaraRadera