tisdag 24 september 2013

För dig blottad av Sylvia Day

Titel: För dig blottad
Författare: Sylvia Day
Serie: Crossfire 1
Antal sidor: 322
FörlagNorstedts

Beskrivning från Adlibris:

Han var vacker, farlig och väldigt het. Jag drogs till honom som jag aldrig hade gjort till någon tidigare. Jag längtade hans efter hans beröring som en drog, trots att jag inte borde det. Jag försökte undvika och avvisa honom. Med tanke på min historia hade jag inte plats för en man i mitt liv. Men han såg min attraktion och den utnyttjade han lätt.

Gideon visste. Han hade sina egna demoner. Och vi skulle bli som speglar, reflekterande varandras mest privata världar ... och önskningar.
Hans kärlek förvandlade mig, och jag bad om att vårt förflutna inte skulle förstöra allt.


Mina tankar om boken:

Efter att ha läst böckerna om Anastasia och Christian ( Femtio nyanser) så kunde jag inte låta bli att läsa den här med.

Det är lättläst, det är kärlek och det är sex.

Men det är inte så enkelt som det låter. 

Både Eva och Gideon är två ganska trasiga personer med mörka bakgrunder. 
I första delen får man veta ganska mycket om Eva och det gör att jag som läsare kommer henne ganska nära.
Gideon däremot är fortfarande en gåta och förhoppningsvis så får man ta del av hans historia i bok nummer två.
Jag tycker om att läsa om Eva, hon är tuff, självständig och allt som Anastasia inte var.
Däremot är det lite tjatigt att hon hela tiden ska fly från problemen med Gideon i var och varannat kapitel.

Sexet då?
Ja, det är onekligen väldigt mycket av den varan men bakom allt det så känner man en kärlekshistoria växa fram!

Ska kasta mig över nästa bok i serien, För dig sedd, för detta är för mig beroendeframkallande...

Betyg:

4/5
Lättläst och till en viss del spännande.

Köp boken på Adlibris / Bokus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar