lördag 19 oktober 2013

Carlstensveckan av Johanna Schreiber

Titel: Carlstensveckan
Författare: Johanna Schreiber
Antal sidor: 223
FörlagB. Wahlströms


Beskrivning från Adlibris:

Ebba har längtat hela året och nu är hon äntligen här, på Marstrand och seglarlägret Carlstensveckan, tillsammans med bästisarna Nova och Carro. Carlstensveckan har ett legendariskt rykte och Ebba ser fram emot en vecka av tuff segling, sköna människor och pirrigt hångel. Snygga killar råder det inte brist på och Ebba får snart svårt att välja mellan söta Pontus och galna Johan. Men allt är inte sol och glädje. Novas och Ebbas vänskap sätts på prov och Ebba tvingas konfrontera sin bästa kompis och sina egna känslor.

Mina tankar om boken:

Det här var en bok som jag vann i en tävling i somras.
Hade nog inte gått och köpt den själv men nu när jag hade den hemma så ville jag läsa den.

En väldigt mysig bok som fick mig att tänka tillbaka när man själv var femton år och visst känner man igen sig.
Kärlek, bråk med kompisar och den första friheten, allt finns där.

Tyvärr lite ytlig vid vissa tillfällen men annars en helt okej ungdomsbok.

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris /Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar