måndag 28 oktober 2013

Utan ett ord av Linwood Barclay

Titel: Utan ett ord
Författare: Linwood Barclay
Antal sidor: 360


Beskrivning från Adlibris:

14-åriga Cynthia skriker åt sina föräldrar och slår igen dörren till sitt rum. När hon vaknar nästa morgon förväntar hon sig en konfrontation, men istället är huset tomt. Hennes mamma, pappa och storebror är borta.
25 år senare bestämmer sig Cynthia för att delta i ett tv-program om olösta fall i ett sista försök att få veta vad som hände den där natten. Först händer ingenting. Sen ringer telefonen. En mansröst säger att hennes familj förlåter henne. Cynthia är nära att bryta ihop. Är hennes familj vid liv? Varför har de aldrig hört av sig? Cynthia börjar forska i försvinnandet, och trådarna leder till fruktansvärda hemligheter. Kanske hade det varit bättre att låta det förflutna vila.


Mina tankar om boken:

Oj vad jag blev sugen på att läsa den här boken efter att ha läst på baksidan om handlingen!

Men nu efteråt känner jag mig lite besviken.
Mest besviken är jag på att man inte får följa Cynthias berättarröst i historien, utan den är berättad i jag form av hennes man i stället.
Känns som man inte kommer nära Cynthia och det gör att jag på något sätt inte bryr mig så mycket om vad som händer henne.

Ändå är detta en bladvändare, mycket på grund av att berättelsen känns ganska orginell och man vill veta hur allt hänger i hop i slutet..

Vad hände egentligen med Cynthias familj för 25 år sedan?

Betyg:

3/5

Köp boken på Adlibris /Bokus 

2 kommentarer:

  1. Jag blev oxå besviken över att få läsa den ur hans synvikel men ändå en bladvändare!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte säker på att jag kunde ha gjort det utan dig. Jag skulle ha gett upp och trodde att eftersom min man såg någon annan och han sa att vi var klara. Efter att Dr.oduduwa lunsjat en magisk kärleks-spell, ringde min man mig på mobiltelefon för att be om ursäkt och han återvände hem.
    Tack så mycket till Oduduwa för att jag tog tillbaka min man hem efter 3 års separation. Vi är för alltid förälskade nu mer än någonsin tidigare, kärlek stavdelar fungerar riktigt snabbt inom 2 dagar all min kärleksförhållandekris var över.

    (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    Detta är Dr.Oduduwas personliga kontaktadress, jag rekommenderar starkt att du kan kontakta honom för lösning på äktenskapsproblem som; om du vill avbryta skilsmässdomstolsförfaranden, Love-spell för att locka till ny kärlek, Stava för att föra tillbaka din ex pojkvän inom 48 timmar ... 100% möjligt Oduduwa Magic-Love spell ställde tillbaka min man hemma inom 2 dagar efter att stava lunchaktivering .

    SvaraRadera