lördag 2 november 2013

Bokbloggsjerka 1 – 4 november

Ber om ursäkt för min dåliga uppdatering här på bloggen sista veckan!
Har haft så mycket att göra i det verkliga livet.
Nu är det i allafall helg och dags för bokbloggsjerka!

Vill du veta mer om vad det är och hur det själv deltar kika in Här!

Helgens fråga lyder:

Boktrailers bli allt vanligare men det är ingenting jag själv brukar titta på, men frågan är hur du ställer dig till dessa och om det finns någon trailer/några trailers som du tycker att vi bör se?

Jag älskar boktrailers och tittar ofta på det. Många gånger har jag även läst boken efteråt på grund av att boktrailern har varit så  bra och lockande.

Tyckte det i början inte var så många svenska böcker som hade trailers men tror det börjar bli mer och mer vanligt.
Är kanske inte så jätteförtjust i trailers där de är skådespelare som visar sina ansikten för det förstör lite när man sen läser boken.
Vill ju gärna kunna fantisera själv om hur personerna i boken ska se ut och har man då innan fått ett ansikte är det svårt att sudda ut den bilden.

En trailer som ni absolut inte får missa är ju Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

Den kan ni titta på Här!!

Längtar som bara den efter boken! Bara två veckor kvar!!

14 kommentarer:

  1. Uppfriskande att höra om nån som gillar boktrailers! Jag är inte så förtjust själv..

    SvaraRadera
  2. Att titta på en boktrailer innan jag läser boken är nog uteslutet, eftersom jag vill ha mina egna bilder, inte någon annans. Å andra sidan lär jag inte titta efteråt heller ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har inget emot att få bilder i huvudet om hur exempel landskapet eller världen ser ut men som sagt inga ansikten!

      Radera
  3. kul att jag inte är ensam om att vara positivt inställd. Människor spelar kvitta nästan för mig, det är tur att jag är lite ansiktsblind. värre är det med personer på bokomslaget!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar inte heller personer på bokkomslag!

      Radera
  4. Det sköna med att läsa tycker jag är att man får spela upp sin egen film i huvudet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast samtidigt gillar jag att få ett litet smakprov innan.. ungefär som att klämma lite på julklapparna innan jul :)

      Radera
  5. Jag är inte mycket för boktrailers - fattar liksom inte riktigt poängen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker vissa boktrailers kan vara mysiga!

      Radera
  6. Kul med någon som är för :) Tittar inte på dem själv, bryr mig inte om att leta efter dem, men tror att det kan vara ett sätt att locka ovana läsare (och dig) att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde faktiskt att det var fler som var för boktrailers så blev ganska förvånad att det inte var så

      Radera
  7. Den boktrailern jag kollade på inför veckans jerka hade en hel drös med skådespelare och visade ansikten och allt, och då kände jag bara - nej. Men fler boktrailers som Nyckeln skulle jag inte ha något emot, den gav mig nästan gåshud! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längtar ännu mera efter nyckeln nu!

      Radera