fredag 28 mars 2014

Bokbloggsjerka 28 – 31 mars

Fredag i gen och denna vecka undrar Annika följande:

Om man skulle kunna tänka sig att pryda kroppen med citat från litteraturens värld.
Och vad man då skulle välja för citat.

Mitt svar blir nej.
Enbart för att jag inte ha något bra citat från någon bok..
Eftersom jag läser alla mina böcker på svenska så tycker jag inte att jag har något bra citat.
Finns säkert massa bra citat från engelska böcker men sen när de bli översatta så låter det inte lika bra.

Däremot om jag får ta en film så skulle jag kunna tänka mig ett citat från Top Gun.

Take me to bed, or lose me forever..

Trevlig helg på er alla :)

11 kommentarer:

  1. Det var ett roligt citat :)

    SvaraRadera
  2. Tja, varför inte. Det blir en fin tatuering :).

    SvaraRadera
  3. Har också svårt att tänka mig något bokcitat som jag skulle vilja ha. Men varför inte Top Gun :-)

    SvaraRadera
  4. Tja, vad som helst, bara man kan stå för det :)

    SvaraRadera
  5. Citat är svårt rent allmämt, men ditt var roligt. :-)

    SvaraRadera
  6. Det var ett roligt citat :) Men jag håller med om att mycket kan gå förlorat när en bok översätts från engelska till svenska, det låter inte alltid lika bra.

    SvaraRadera
  7. Vilket roligt citat att ha tatuerat på kroppen. Frågan är bara var... ;)

    SvaraRadera
  8. Jag har fem tatueringar, men ingen text. Tänk om tatueraren stavar fel...

    SvaraRadera
  9. Bra citat kan man ju hitta lite varstans

    SvaraRadera