torsdag 4 september 2014

De odödligas hunger av Julie Kagawa

Titel: De odödligas hunger
Författare: Julie Kagawa
Antal sidor: 428
Serie: De odödligas regler 2
Förlag: Harlequin

Beskrivning från Adlibris:


Jag är fortfarande på väg. Och jag jagar en skugga.

Hon har gjort det otänkbara: dött för att överleva. Utkastad från Eden och skild från den enda hon någonsin vågat älska, ska Allie följa blodets kall för att rädda sin skapare Kanin från Sarren. Men när spåren leder tillbaka till hennes hemstad New Covington finner Allie något som kommer att förändra världen för all framtid och som eventuellt innebär slutet för både människor och vampyrer.

En ny pest härjar röda lung-viruset som är dödlig för både människor och vampyrer. Deras enda hopp är den hemlighet som Kanin bär på, men ska Allie hinna fram till honom i tid?

Allie trodde att odödligheten skulle vara för alltid. Men nu när allt har vänts uppochner kommer gränsen mellan människa och monster fortsätta suddas ut, och hon ställs inför ett val ett val som ingen borde behöva göra.


Mina tankar om boken:


Fortsättningen på De odödligas regler gör mig inte besviken!
Trots att detta är andra delen i en serie så känns den inte som en transportsträcka som vissa mellanböcker i en trilogi kan göra.
Berättelsen är full av action och sidantalet krymper fortare än vad man vill när man läser.

Tycker om Allies karaktär och trots att hon är en vampyr så har hon kvar mycket av sina mänskliga sidor.
Hon har framförallt kvar sitt samvete och det påverkar många beslut som hon är tvungen att göra längs vägen.

Tycker även mycket om Zeke i den här boken. Minns att jag hade lite svårt för honom i förra boken men här visar han verkligen vilken fin kille han är.

Och slutet.. vilken cliffhanger!
Julie Kagawa,  varför gör du så här mot mig?!
Nu hoppas jag att den sista och avslutande delen blir översatt snabbt så man får fortsätta följa Allies resa.

Betyg:

4/5

Inte riktigt lika bra som första men inte långt ifrån!

Köp boken på Adlibris / Bokus /Harlequin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar