söndag 14 december 2014

Söndag och smakbit!

Godmorgon eller God förmiddag kanske jag borde säga nu när klockan snart är tolv!
Tog en väldigt lång sovmorgon i dag då jag satt uppe halva natten och spelade spel på datorn.

Ja, ni läste rätt..
Har nämligen blivit helt beroende av The long dark som är ett slags överlevnadsspel som går ut på att man ska försöka överleva så länge som möjligt i den kanadensiska vildmarken.

Har inte haft så mycket läslust sista veckan vilket är jättetråkigt och även lite stressande då jag har så mycket böcker jag "måste" läsa.
Men jag hoppas att lusten kommer tillbaka nu när jag snart har långledigt!

Har ingen bok på gång just nu men läste ut Not that kind of Girl av Lena Dunham för ett par dagar sedan.

Min smakbit kommer från sidan 39 där Lena beskriver hur hon misslyckats med ännu en man:





"Jag var en hårt arbetande kvinna. Jag förtjänade kyssar. Jag förtjänades att behandlas som ett köttstycke och ändå bli respekterad för mitt intellekt. 
Och jag hade råd att ta en taxi hem.
Så jag ringde efter en. Hans sorgsna hund med hebreiskt namn följde mig med blicken medan jag hoppade över staketet och vankade av och an på trottoaren tills min taxi kom."


19 kommentarer:

  1. Jag har lånat den här boken från biblioteket och ska försöka läsa den ganska snart. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har läst den till och från under ett par veckors tid. Boken passade inte riktigt för sträckläsning, iaf inte för mig.

      Radera
  2. Tack för smakbiten. Hoppas läslusten kommer tillbaka, men ibland mår man bra av att göra något annat. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast samtidigt blir man stressad av alla olästa böcker!

      Radera
  3. Tack för smakbiten o ha en fortsatt fin söndag. :)

    SvaraRadera
  4. Jeg har ofte sovet lenge fordi jeg har vært oppe halve natten og spilt spill :-) Jeg er en stor Zelda fan og kan spille i timesvis :-) Ønsker deg en fin adventssøndag!

    SvaraRadera
  5. Har hørt mye om denne boka. Takk for smakebit. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här boken har verkligen blivit omtalad!

      Radera
  6. jag har funderat lite på denna! kanske i portioner som du säger. kan tänka mig det efter att ha hört LD intervjuas

    SvaraRadera
  7. Bra att det finns spel när böckerna inte lockar :)

    SvaraRadera
  8. Den har jag sett på många bloggar men aldrig fattat vad det var för typ av bok

    SvaraRadera
  9. Hm, den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten och ha en fin adventskväll! :)

    SvaraRadera
  10. Min datter ønsket seg denne boken til jul. Hun får den av sin 95 år gamle oldemor :) Moren er ikke helt sikker på om det passer....

    SvaraRadera
  11. Åh den vill jag gärna läsa. Hoppas du får tillbaka läslusten nu när du får vara ledig och kan njuta i lugn och ro :)

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten. Jag undviker spela för jag tror jag skulle bli helt fast...

    SvaraRadera