fredag 27 februari 2015

Bokbloggsjerka 27 feb – 2 mars

Nu är det fredag och dags att svara på veckans bokbloggsjerka.
Vi har legat hemma i någon slags influensa hela veckan och är fortfarande krassliga så mitt svar kanske blir lite kort denna gång.

Annika skriver iallafall så här:

Den mest uppenbara frågan borde väl egentligen handla om bokrean, men i stället väljer jag att fråga dig om du har läst en bokserie som du slutade tycka om under resans gång och varför? Om du inte läser serier kan du väl i stället berätta om vilken bok som har haft det perfekta slutet (utan att lämna ut för många detaljer förstås). Naturligtvis finns det ingenting som stoppar dig från att besvara båda frågorna om du vill.

En serie jag verkligen tyckte om i början var Marie Jungstedts serie om Anders Knutas och resten av poliserna på Gotland.
Men efter typ 8-9 böcker så började jag tröttna och de senaste böckerna har varit något av en besvikelse, förutom sista som jag tyckte var bättre.

En bok som jag tyckt haft ett perfekt slut som jag kommer och tänka på just nu är en bok jag läste i början av den här månaden.
You had me at hello av Mhairi McFarlane.
En bok som lämnade mig med en varm känsla inombords.

Nej nu ska jag och dottern krypa ner under täcket med lite te och titta på någon av hennes favoritserie och kurera oss.

Önskar er en trevlig läshelg!

14 kommentarer:

  1. Jag har bara kommit till tiondel delen i Jungstedts serie, men del 11 och 12 står redan här. Visst var den bäst i början.

    SvaraRadera
  2. Måste läsa Mhairis bok känner jag, många som skriver så gott om den.

    SvaraRadera
  3. Jag har läst några av Jungstedts böcker men var inte intresserad av att fortsätta följa serien.

    SvaraRadera
  4. Jungstedt har jag bara läst nån här och där av, orkar inte ta mig igenom hela serien.

    SvaraRadera
  5. Knutas-serien valde jag också att nämna, tycker som du att de senaste böckerna varit besvikelser med undantag för den senaste. Hennes nya Gran Canaria-bok tyckte jag dock bättre om.

    SvaraRadera
  6. Jag har läst de tre första böckerna av Mari Jungstedt. Än så länge gillar jag böckerna.

    SvaraRadera
  7. Jungstedt har jag inte läst alls.

    SvaraRadera
  8. Jag har nog läst en cirka 6 stycken av Jungstedt, sedan tröttnade jag. You hade me at Hello är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  9. Har inte läst någon av dessa titlar. Mhairi McFarlane borde jag kanske läsa :)

    SvaraRadera
  10. Skall lägga Mhairi McFarlane-boken på minne. Jungstedt känner jag inte alls till.

    SvaraRadera
  11. Ja Jungstedt har man blivit lite trött men hur är den nya?? Wonder, wonder..

    SvaraRadera
  12. Jag fortsätter med Jungstedts serie trots att jag allvarligt funderat på att ge upp... Krya på er!

    SvaraRadera
  13. Jungstedt har jag inte läst på länge, men skulle kunna tänka mig att plocka upp en igen, men det finns så många andra som jag hellre vill läsa...

    SvaraRadera
  14. Många serier brukar nog tappa lite efter seriens gång. Jag har läst någon enstaka bok om Knutas, men tänkt att jag ska läsa den från början. Trevlig helg!

    SvaraRadera