onsdag 9 december 2015

De vackraste av Karin Slaughter

Beskrivning från Adlibris:

Alla har hemligheter. Vissa är bara mer brutala än andra. Hennes man blir kallblodigt mördad. Hennes syster är spårlöst försvunnen.
När Claire börjar nysta i det förflutna förstår hon att livet hon levt aldrig varit på riktigt, och att hennes man inte var den hon trodde. Snart inser hon att sanningen är grymmare än hon någonsin kunnat föreställa sig.







Mina tankar:

Läser med rasande fart och med andan i halsen..

Huva, vilken otäck bok men ändå så fruktansvärt spännande.
Karin Slaughter är en ny bekantskap för mig men jag kommer absolut läsa mer ut av henne.
Tycker hon påminner lite om Gillian Flynn som är en favoritförfattare för mig.

Tyvärr är vissa scener i boken så groteska och hemska att det inte är något för den känsliga att läsa. 
Jag som tillhör kategorin känslig fick faktiskt skumma i genom vissa bitar..
Lite synd kanske men det störde inte läsningen så mycket.
Förstod ju ändå vad som hände men slapp läsa om hemskheter in i minsta detalj.

För övrigt kan jag bara säga att De vackraste är en otroligt spännande bok som är svår att lägga ifrån sig.

Betyg:

4/5

Köp boken på Adlibris / Bokus / Cdon


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar