söndag 13 december 2015

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 50



Veckans Bokbloggsfråga är:

Brukar du be om/ta emot recensionsexemplar? Vad tycker du om de krav som förlagen ibland kan ha för att skicka ut recensionsexemplar (exempelvis när det gäller bloggens besöksantal)? Och vad anser du att du har för skyldigheter som bokbloggare när det gäller recensionsexemplar?

Jag brukar be om recensionsexemplar på de böcker jag vet jag kommer att läsa och som jag tror jag kommer att tycka om.
Får också ganska mycket förfrågningar från författare men tackar inte ja lika ofta nu som förr.
Blir ganska stressigt att faktiskt hinna med att läsa allt har jag kommit på!

Har faktiskt inte stött på så mycket krav från förlagen om ett visst antal besök eller liknande.

Mina skyldigheter anser jag är att ge en ärlig recension efter jag läst ut boken.






1 kommentar:

  1. Jag är också lite mer restriktiv när jag ber om/tackar ja till böcker. Visst är det kul att få många, men man ska ju hinna läsa dem också.

    SvaraRadera