lördag 19 mars 2016

Vårläsning


Johanna från Johannas deckarhörna har knåpat ihop en liten vårenkät som jag tänkte jag skulle svara på!


Vad läser du för bok/ böcker just nu?
Just nu läser jag Det som inte dödar oss av David Lagercrantz och Släktet av Guillermo Del Toro. 
Även sista boken i Femtio nyanser serien ligger på sängbordet så den läser jag lite också.

Vilka nya böcker som släpps i vår ser du mest fram emot att läsa?
Ser väldigt mycket fram emot Jenny Rognebys nya bok Leona - Alla medel tillåtna som kommer ut i april.
Sen hoppas jag verkligen att få tid att läsa alla mina fina böcker som jag har hemma som bara ligger och väntar!

Vilket är ditt bästa vårtecken, som du längtar mest efter och som du känner att när du har sett det då är det verkligen vår?
Alltså jag är ingen "vårmänniska" egentligen.
Så ser jag en blomma eller något annat tecken så blir jag inte helt överförtjust som många andra :)
Det som jag tycker är bäst är när de sopar bort allt grus från gatorna så man kan cykla igen.
Det är väl mest då jag kanske får lite vårkänslor!


Vilken är den bästa boken du har läst hittills i år?
Det får nog bli Sjuka själar av Kristina Ohlsson. Den tyckte jag väldigt mycket om.

Om några veckor är det påsk, och många läser gärna ”påskkrim” då. Har du några sådana planer?
Jag ska vara med i Mias påskutmaning men vet inte om det blir deckare eller vad jag kommer läsa.
Hoppas att hinna med att läsa 1-2 böcker under den tiden men har inte bestämt mig vilka än.

Finns det någon debutant eller för dig ny författare som du ser extra mycket fram emot att läsa i vår?
Jag ska äntligen läsa Odinsbarn av Siri Pettersen tillsammans med Nellons bokblogg som håller i en liten Read-a-long.
Den boken har ju legat i min läshög jättelänge utan att bli läst men nu i april månad är det dags!

Slutligen: finns det någon bok som ger dig extra mycket vårkänsla? (Kan vara genom omslag, innehåll… Berätta varför du väljer just den!)
Som sagt vårkänslor är inte riktigt min grej så jag vet inte vad jag ska svara här.
Däremot så ser det så mysigt när andra sitter ute och läser i vårsolen men för mig funkar det inte riktigt!

2 kommentarer:

  1. Lagercrantz hoppar jag nog över, fast han har gjort noggrann research, pratat med mattelärare på universitet och annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var helt okej men inget måste att läsa!

      Radera