söndag 10 juli 2016

20 snabba om sommaren


Enligt O kör lite snabba frågor om sommaren. Tänkte jag hänger på!

Väljer du …

strut eller bägare?
Det är gott med strut!

rosévin eller bubbel?
Inget av det egentligen men det får bli bubbel då.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg?
Tittar inte på något ut av de men har nog sett fler allsång än Lotta.

hav eller sjö?
Svårt men det får nog bli sjö kanske.

pocket eller e-bok?
Pocket, gillar inte e-böcker.

deckare eller feelgood?
Deckare absolut även om jag försöker klämma in någon feelgood då och då.

fotbolls-EM eller OS?
Gillar inte fotboll så det får väl bli os även om jag kanske inte kommer titta så mycket på det.

tegelstenar eller tunnisar?
Älskar riktigt tjocka böcker, har svårt för tunna.

Livet efter dig eller Independence Day 2 ?
Jag gillade verkligen boken Livet efter dig men är inte så jättesugen på att se filmen, iaf inte just nu. Däremot vill jag gärna se Independence day!

Zlatan eller Ronaldo?
Zlatan då, den andra vet jag knappt vem det är. Att han spelar fotboll vet jag men inget mer..

sol eller skugga?
Skugga absolut! Mår dåligt i solen.

film eller tv-serie?
Tittar inte så jättemycket på varken film eller serie men gillar serie mer.

blåbär eller hallon?
Älskar blåbär.

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström?
Håkan tycker jag är riktigt bra.

originalpocket eller filmomslag?
Originalet. Filmomslag kan vara riktigt töntiga i bland..

nytt eller gammalt?
Nytt och det gäller det mesta faktiskt.

slalomläsning eller en i taget?
Blir nog ofta slalomläsning här.

Facebook eller Instagram?
Instagram gillar jag mer än facebook. Följ gärna mig på instagram - maddesbokblogg

skratta eller gråta?
Jag skrattar hellre än att jag gråter.

getingar eller myggor?
Tycker inte om något av de men hellre mygg än getingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar